Spenatsoppa


Jag är en riktigt sucker för spenat - weird, jag vet - så jag smaskade på det till lunch idag. Kunde knappt hejda mig själv.... ^^ Här är ett recept (typ):

Lite vatten
Fryst spenat
Grädde
Vitlök
Vitpeppar
Örtsalt (eller salt)
Ägg (om man vill)

Häll lite vatten i botten av en kastrull, tina och koka upp spenaten däri. Häll sedan i grädde, vitlök, vitpeppar och örtsalt efter smak. Mixa soppan med en stavmixer och koka upp det hela en gång till. Ha i kokt ägg och servera med bröd eller annat tilltugg!

Kommentarer
Postat av: kiwiberries

åh!jag älskar också spenat! det där lät gott!

2012-03-10 @ 22:15:01
URL: http://kiwiberries.blogg.se/
Postat av: kiwiberries

det var jätteroligt att ses, synd bara att det inte fanns så mycket tid till att prata.

du har en utmaning hos mig om du vill ha? =)

2012-03-12 @ 07:44:52
URL: http://kiwiberries.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0