Gröna tips - Släng inte mat!

Själv har jag växt upp till att bli värsta matsnobben, klarade inte av att äta någon mat som legat längre än några timmar eller var blandat "på fel sätt".. Pinsamt.. ^^

Men tack och lov så har min man nolltolerans mot att slänga mat, även egna kreationer som min 4-åring lämnar (läs: ketchup/vaniljsås/köttfärssås/äppelmos-blandningar, urghhh!). Men faktiskt så är slängandet av mat ett himla slöseri om den inte blivit gammal såklart.

Idag fick jag hem en himla användbar bok för endast 35 kr! Hur man kan laga en spännande måltid en dag för att använda eventuella rester för ännu en spännande måltid nästa dag! Perfekt sätt att ta tillvara på gamla rester i kylskåpet! (kanske inte 4-åringens egna kreationer då eh... de får vi/han gott äta upp som dom är ^^)


"Bra mat är värd att vara rädd om. Hur du får ut det mesta av din matkasse och 50 recept för 100 dagar finns nu i en pocketbok som du kan beställa här.

Boken handlar om hur du kan laga något gott Dag 1 och använda det som blir över till ännu en spännande måltid Dag 2. En bok att spara för att sluta slänga.

Beställ ditt eget exemplar här " <--------------


Kommentarer
Postat av: KiwiBerries

sv: ja dem amningströjorna är bäst enligt mig! väldigt dyra dock men jag köper alla mina på tradera, då spar man en hel del!

2012-02-23 @ 13:13:40
URL: http://kiwiberries.blogg.se/
Postat av: KiwiBerries

sv: jaha det var intressant... får se om jag ger den en chans eller inte... har dem testat den riktigt då eller bara någon privat?

2012-02-23 @ 20:28:04
URL: http://kiwiberries.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0