Tvätta håret med ägg och honung



Jag har nog aldrig kunnat föreställa mig att man kan tvätta håret med ägg men sedan jag slutade med vanligt kemikalie schampo så har jag faktiskt varit lite sugen på att prova - men inte riktigt vågat. Tills idag! Vanligtvis tvättar jag håret med en mandeltvål från www.levandehud.se men idag tog jag 2 ägg för mitt ganska långa hår (hade nog egentligen räckt med ett) och vispade ihop med en tesked honung.
Jag avslutade duschen som vanligt med mitt Eliah Sahil schampo som jag älskar! Håret luktar helt underbart av den och blir mukt och lent.

Just nu är håret fortfarande vått men redan har jag höga förhoppningar om resultatet! Håret känns riktigt rent och "volymigt". Hoppas det håller i sig! Med metoden som jag kört hittills blir håret fett redan efter 2 dagar tyvärr så det jag egentligen är mest intresserad av att se är hur långe håret håller sig ofettigt. Så stay tuned!

Kommentarer
Postat av: kiwiberries

väntar med spänning på hur länge det håller i sig! vill så gärna släppa allt "vanligt" schampo men har inte vågat ta steget än... har hört om så mycket som ska vara bra tex att tvätta håret med bara balsam och sedan vinäger (?). mandeltvålen fungerade i alla fall inte så bra för mig....

2012-06-16 @ 22:47:03
URL: http://kiwiberries.blogg.se/
Postat av: kiwiberries

när kommer du till gbg förresten? vill planera =) <3

2012-06-16 @ 22:47:36
URL: http://kiwiberries.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag använder vanligtvis endast balsam. Men honung och ägg låter ju bra och jag har också villat testa på men jag finner ingen tid till att göra det.

Svar: Vad kul! Jag tycker absolut att du ska prova, det tar inte alls lång tid att fixa iordning ägget och honungen inför dusch, max 5 minuter. *ler*
Syster Grön

2012-06-18 @ 18:24:05
Postat av: kiwiberries

sv: jag vill verkligen testa!! schampot däremot tycker jag var lite dyrt... tror du man kan ta bara ägg? hehe eller det kanske blir jämt i slutet så mycket ägg som man använder... =)

2012-06-19 @ 22:01:34
URL: http://kiwiberries.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0