Välkommen till Gröna Hemmet!

Här kommer det att skrivas om allt som på ett eller annat sätt kan kopplas till platsen där en stor del av vår vardag utspelas och där vi förhoppningsvis spenderar vår tid allra helst, nämligen hemmet. Mat, bak, inredning, städ, barn, hälsa och mycket mer med fokus på hållbar utveckling för våran miljö och hälsa.

Så vem skriver här då?

Jag heter Tanja, är 24 år, hemmafru och mamma till 2 underbara pojkar födda i mars 2008 och december 2011.
Mitt intresse för miljön rivstartade under en kurs jag gick när jag var yngre om hållbar utveckling, tänk att helt ovetandes om hur våran överdrivna konsumtion och hur många företags vinstgiriga tillvägagångssätt påverkar miljön var jag innan dess! Pinsamt!
Intresset för hälsa har kommit först på senare dagar då jag har insett hur många gifter och konstiga ingredienser de produkter och den mat som jag använder och äter dagligen innehåller. Inte vill jag att varken jag eller mina barn ska stoppa i oss sådant som kan vara skadligt! Jag är en riktig rookie på detta området så alla tips och råd är välkomna!

Så här vill jag inspirera mig själv och andra till en miljövänligare och hälsosammare vardag med mindre giftiga kemikalier och mer naturliga alternativ. Mitt intresse för mat, bak, inredning och barn kommer säkerligen lysa igenom vid sina tillfällen och nej, allt kommer förmodligen inte att vara helt klimatsmart och en del onyttigheter kommer garanterat passera min mun men det viktiga tycker jag är att man hela tiden försöker starta och upprätthålla (!) goda vanor. Babysteps helt enkelt. Som man säger:

"Många bäckar små, bildar en stor å."


Så åt oss hjälpa varandra till en grönare och naturligare vardag! <3

Kommentarer
Postat av: KiwiBerries

va roligt att du också har en blogg! ser fram emot alla inlägg =)

/Um Maymona

2012-02-07 @ 10:51:06
URL: http://kiwiberries.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0